www.forex.se finns även i en anpassad mobilversion

Gå till mobilversionen

Fortsätt på webbversionen

Obs! För att du ska kunna använda alla funktioner på vår hemsida, och inte utsätta din dator för säkerhetsrisker, rekommenderar vi att du uppdaterar till en nyare webbläsare. Mer information

  1. Skriv ut
  2. Textstorlek

Inköpslista

(- valutor) Summa: - ---
Beställ 
Jag köper Kurs Jag betalar

Summa: - ---

Swish - frågor och svar

Kostar Swish något?
Nej, Swish ingår som valfri tjänst FOREX Privat.

Är det säkert att använda Swish?
Ja, Swish är precis lika säkert som dina vanliga banköverföringar. 

Vem kan jag Swisha pengar till?
Du kan swisha pengar till vem eller vilken som helst som har anslutit sig till Swish. 

Mina pengar har inte kommit fram till mottagaren, vad gör jag?

  • Kontrollera att pengarna verkligen dragit från ditt konto via din Internet- eller Mobilbank.
  • Kontrollera att du har swishat till rätt mottagare. Mottagaren kan du enkelt kontrollera i Swish-appen, Mobilbanken eller Internetbanken.
  • Om pengarna dragits från ditt konto och har skickats till rätt mottagare utan att ha kommit fram är du välkommen att kontakta vår Kundservice på 0771- 22 22 21.

 

Vad händer om jag har swishat fel?
En genomförd swishbetalning går inte att ångra. Om du har swishat fel kontaktar du i första hand mottagaren för att be om pengarna tillbaka. I andra hand kontaktar du din bank.  

Vad gör jag om jag bytt mobil?
Har du samma mobilnummer som tidigare behöver du bara ladda ner och aktivera Swish-appen i din nya mobil. Om du även bytt mobilnummer behöver du avsluta din nuvarande anslutning till Swish och ansluta tjänsten på nytt med ditt nya mobilnummer.

Vad gör jag om jag bytt mobilnummer?
Om du har bytt mobilnummer behöver du avsluta din nuvarande anslutning till Swish och ansluta tjänsten på nytt med ditt nya mobilnummer. Allt detta gör du enkelt i din Internetbank. Du behöver sedan aktivera Swish-appen på nytt med ditt Mobila BankID.

Min mobil har blivit stulen, vad gör jag?
Om du blivit av med din mobiltelefon ska du spärra ditt Mobila BankID. Detta gör du via din utgivande bank. Efter att du har spärrat ditt Mobila BankID kommer det inte gå att genomföra några betalningar via Swish.

Jag har bytt bank, vad händer med mitt Swish?
Om du ansluter ditt mobilnummer hos din nya bank så avslutas Swish automatiskt i din gamla bank. Din Swish-app kommer också att avaktiveras. Du behöver sedan aktivera Swish-appen igen med hjälp av ditt Mobila BankID.

Vilka mobilnummer kan jag koppla till Swish?
Du kan koppla både ett svenskt och ett utländskt mobilnummer till Swish. Observera att du enbart kan ha en swish-anslutning per mobilnummer. 

Vilket konto behöver jag ha för Swish?
Den kontotyp som du hos oss kan ansluta till Swish är FOREX Privatkonto.

Kan jag ändra min Swish-anslutning?
Du kan alltid ändra dina beloppsgränser. Om du däremot vill byta mobil- eller kontonummer behöver du först ta bort din nuvarande Swish-anslutning och sedan skapa en ny.

Hur funkar den dagliga beloppsgränsen?
Din dagliga beloppsgräns anger hur mycket du kan swisha för per dygn. Du kan enkelt höja eller sänka denna gräns inom spannet 0 – 10 000 kr genom att klicka på ”Ändra” i anslutning till din dagliga beloppsgräns. 

Hur funkar den temporära beloppsgränsen?
Den temporära beloppsgränsen har ett spann på mellan 0 – 150 000 kr och ersätter under ett valt dygn din dagliga beloppsgräns. Du kan alltså med denna funktion tidsstyra en temporär höjning eller sänkning av din beloppsgräns genom att välja ett datum upp till 30 dagar framåt i tiden.

Den temporära beloppsgränsen kan därför vara smidig att använda om du planerar att swisha ett högre belopp än vad den dagliga beloppsgränsen medger. 

Först när du har skapat en Swish-anslutning kan du lägga till en temporär beloppsgräns.

Skyddad identitet - hur hanterar ni det?
Om du har skyddad identitet är det viktigt att tänka på att vi visar ditt namn och mobilnummer för motparten när du skickar eller tar emot pengar med Swish.

Har ni tekniska problem?
Få du tekniska problem när du försöker swisha kan du först kontrollera att du har senaste versionen av Swish- och BankID-appen installerad på din mobil. 

Om det inte hjälper att uppdatera apparna kan det röra sig om ett tillfälligt tekniskt fel. Tekniska problem bör du kunna se på Swish driftinfosida, www.getswish.se/driftinformation.

Hittar du inget där heller kan du alltid kontakta vår kundservice via chatten eller på 0771-22 22 21.

Hur ser systemstödet ut?
Information om vilka telefoner och operativsystem som swish-appen stödjer hittar du på Swish hemsida, www.getswish.se.

Hittar inte svar på min fråga, vad gör jag?
Om du inte hittar svar på din fråga är du välkommen att kontakta vår Kundservice via chatten eller på 0771- 22 22 21.

Kontaktinfo
Service Center 0771-22 22 21
Kontaktinfo
Kortcenter 0200-26 60 00
Kontaktinfo
E-post
Kontaktinfo
Besök oss