Obs! För att du ska kunna använda alla funktioner på vår hemsida, och inte utsätta din dator för säkerhetsrisker, rekommenderar vi att du uppdaterar till en nyare webbläsare. Mer information

FOREX Bank avyttrar portfölj med förfallna fordringar till Collector Bank

2018-10-30

FOREX Bank har idag avyttrat en portfölj med cirka 6 600 förfallna svenska privatlån till Collector Bank. Portföljen kommer att hanteras i Collector Bank:s systerbolag Colligent Inkasso.Valet föll på Collector Bank bland annat för systerbolaget Colligent Inkasso:s effektiva och professionella sätt att hantera den här sortens förfallna lån.

- Denna låneportfölj har vi tidigare hanterat med hjälp av en av våra samarbetspartners. Nu när vi säljer portföljen är det viktigt för oss att våra kunder även fortsättningsvis blir korrekt och professionellt bemötta, vilket Collector Bank och Colligent Inkasso kommer att kunna ombesörja, säger Bo Lagergren, vd FOREX Bank.

Bo Lagergren, vd: 070-5122150

Tom Friberg, kommunikationschef: 070-2013000

Om Collector Bank

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjudes lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso.

Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i fintech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.