783 kg mynt gav 270 000 kronor till Rädda Barnen!

2016-08-02

Första halvåret 2016 skänkte våra kunder och FOREX banks medarbetare 270 000 kronor till Rädda Barnens bössor i våra butiker. Så fantastiskt att kunna bidra och göra skillnad för barn i krig och katastrofer i hela världen.

Pengarna går direkt till Rädda Barnens Katastroffond. Tack vare de pengar som skänks dit har Rädda Barnen möjlighet att agera snabbt när en katastrof inträffar.

Rädda Barnen tackar hjärtligt för all donation och hjälp med hanteringen av bössorna!

Samarbete med Rädda Barnen

FOREX Bank och X-change har ett mångårigt samarbete med Rädda Barnen. Syftet är att genom insamling av mynt och sedlar i Rädda Barnens insamlingsbössor i våra butiker, generera medel till Rädda Barnens verksamhet i katastrofdrabbade länder (Katastroffonden). Tack vare de pengar som skänks från våra kunder och medarbetare har Rädda Barnen möjlighet att agera snabbt när en katastrof inträffar, vilket gör att många fler liv kan räddas. FOREX Bank har bidragit till Rädda Barnens Katastroffond med 1 660 558 kr sedan år 2010.

Fler aktiviteter tillsammans med Rädda Barnen är planerade under året.

Läs mer om Rädda Barnens kampanj här och hur du kan bli månadsgivare här.