FOREX BANK växer – igen

2011-11-07

FOREX Bank växer ytterligare i Norden sedan banken köpt Western Unions samtliga 16 nordiska butiker, 13 i Norge, två i Sverige och en i Finland. Dessa övergår successivt i FOREX Banks ägo under 2012 och kommer efterhand att förses med den välkända FOREX Bank-logotypen. De nordiska butikerna ska på sikt få samma utbud av tjänster som FOREX Bank i dag erbjuder.

FOREX Banks expansion blir synnerligen märkbar i Norge, där antalet butiker ökar från åtta till 21! Nya orter som täcks in genom förvärvet är bland andra Bergen, Fredrikstad, Kristiansand, Drammen och Osloförorterna Stovner och Furuset.

I samband med affären byter FOREX Bank samarbetspartner för elektroniska penningförsändelser, från MoneyGram till Western Union. Samarbetet inleds 6 december. Därmed får bankens kunder ett ännu bredare nät av mottagare världen över än tidigare.