FOREX Bank köper Western Unions egna butiker i Norden

2011-10-18

FOREX Bank köper och tar över Western Unions flaggskeppsbutiker i Sverige, Norge och Finland. Affären är ett led i FOREX Banks fortsatta expansion i Norden. I affärsuppgörelsen ingår att FOREX Bank byter leverantör av elektroniska penningförsändelser (money transfer) i sitt befintliga butiksnät i hela Norden till Western Union.

- Genom förvärvet når vi en marknadsposition i Norge som det annars hade tagit oss åratal att nå. Dessutom får vi ännu fler kunniga medarbetare in i företaget vilket krävs för att vi ska nå våra offensiva tillväxtmål, säger Magnus Cavalli-Björkman, VD, FOREX Bank.

- Med 21 butiker mot dagens 8 får vi dessutom bättre förutsättningar att kunna möta den ökade efterfrågan på kontant valutaväxling och money transfer med personlig service i Norge, säger Mikael Geitner chef Retail Nordics, FOREX Bank.

Till pressidan