FOREX inte alltid FOREX

2009-02-12

En kund till FOREX Bank känner sig grundlurad av ett växlingsföretag i Indien, som kallar sig NL FOREX Ltd,. Han kände igen namnet ”FOREX” hemifrån. Men vid återväxling i Indien fick han 300 SEK mindre än han skulle ha fått på FOREX Bank i Sverige.

FOREX Bank har över 100 bankbutiker i Norden och en i London, men inte i Indien och heller inte i Bulgarien eller Turkiet. FOREX Bank bemöter nämligen just nu illegal konkurrens från en aktör i Sunny Beach, Bulgarien och en i Alanya, Turkiet som har kopierat logo, den gula färgen och övrig kommunikation. De har dessvärre inte kopierat FOREX Banks låga marginaler och tar dessutom höga avgifter. SMS:a t.ex. ”FOREX turkiet” till 72777, var du än befinner dig i världen. Svaret, som kostar 3 SEK + tra-fikavgifter, kommer i form av ett SMS med FOREX Banks aktuella säljkurs.