Finns bankomater där?

2011-07-11

En ständigt aktuell fråga för resenärer är ifall det finns uttagsautomater, ATM, på stället dit man ska. Och svaret hittar du på kortföretagens hemsidor.

FOREX Bank erbjuder tre kort med Visaanslutning: kreditkortet FOREX Visa, FOREX Bankkort och FOREX Global Cash. Var i världen du kan ta ut pengar med dessa redovisas på www.visa.se om du klickar vidare på ”Visakort på utlandsresan”.

Men kort i all ära: oavsett resmål behöver du kontanter för det omedelbara behovet. Delar av eller hela reskassan köper du utan avgift och till förmånlig kurs i någon av FOREX Banks många butiker i Sverige. Din närmaste bankbutik finner du på www.forex.se om du klickar på ”Bankbutiker” överst till höger på startsidan.