FOREX Bank talar 51 språk!

2009-10-12

FOREX Bank är Sveriges mest multietnis­ka företag inom tjänstemannasektorn. I dag har vi 65 nationaliteter anställda och talar 51 språk. Den mångkulturella profi­len är viktig. Inte enbart för integrationen i vårt samhälle, där människor med in­vandrarbakgrund är en växande kund­grupp, utan den kan också hjälpa våra kunder.

Ett exempel:
När Expressens stjärnreporter Johan Orrenius landade i Wroclaw, Polen, inför ett uppdrag, stal uttagsautomaten på flygplatsen hans kreditkort. Där stod han utan vare sig pengar eller kort! Det var en fredagseftermiddag, bankerna var på väg att stänga och goda råd var synner­ligen dyra (vilket senare visade sig vara en överdrift).
Men tack vare en polsktalande medar­betare på FOREX Bank, som via idogt ringande till Wroclaw lyckades hitta en kvällsöppen bank, fick reportern tillräck­ligt med medel för att klara såväl uppe­hälle som uppdrag. Detta sedan FOREX Bank genom samarbetspartnern Mo­ney Gram slutligen överfört pengarna.