Första vinnaren av resequizet

2014-06-09

Under perioden maj till augusti pågår ett resequiz för alla som besöker våra butiker. Varje månad utser vi en vinnare som får tillbaka sitt växlingsbelopp (upp till 10 000 kr).

I maj är vinnaren Gertie Krausz från Kristianstad efter att ha haft alla rätt i vårt quiz om Italien och skrivit denna motivering:

”Utan att snacka – ta väskan och packa – åka till Italien direkt – så slipper jag min släkt – när jag själv ska fira – äta gott och svira”

Vi passade på att ställa några frågor till Gertie om hennes eget resande och varför hon är kund hos FOREX Bank.

Vad är ditt favoritresmål?
Italien

Varför just Italien?
Vi gillar mat, vin och bilar. Både min man och son har ett stort bilintresse. Min man gillar italienska bilar och kör en Alfa Romeo. Vi försöker åka till Italien en gång om året men nu på sistone har det blivit vartannat.

Ni gillar italiensk mat, vilken är er favoriträtt?
Min favoriträtt heter Strozzapreti och är en pastarätt som har en intressant historia. Förr då bönderna bjöd in prästerna till dop, bröllop eller begravning serverades ofta denna rätt. Prästerna som hade det ganska knapert åt så mycket att de ibland kvävdes, därav namnet ”Präststrypare”.

Varför är ni kunder till FOREX Bank?
Det blir alltid bäst så. Vi växlar alltid vår valuta på FOREX Bank. Det är alltid bra kurs och bra öppettider. Och bemötandet som vi får när vi är hos er är fantastiskt. Den här gången var det Martin i Kristianstad som hjälpte oss och var så trevlig. Han var intresserad och frågade oss om vår planerade resa till Italien. Han var verkligen intresserad. Vi har vår lokala bank 3 km från oss men väljer att åka 3 mil för att växla vår valuta hos er.

I början på juli utser vi nästa vinnare så se till att göra vårt resequiz på din mobil när du besöker någon av våra bankbutiker.