Kontanter? Självklart!

2012-06-04

Hos storbankerna, Handelsbanken undantagen, blir kontoren med kontanthantering allt färre. Hos till exempel Nordea är i dag drygt 100 av 300 kontor i Sverige kontantlösa. Enligt bankerna handlar det om att informera kunderna om varför man inte vill hantera kontanter och att bankerna hellre vill fokusera på rådgivning, snarare än på enklare banktjänster.

Konsumenternas bank- och finansbyrå har fått många frågor från oroande bankkunder. Även Svensk Handel hävdar att utvecklingen går för fort. Organisationen menar att ett kontantlöst samhälle inte är möjligt inom en snar framtid och att kunder måste förses med möjligheten att använda de betalningsmedel som de vill använda.

I takt med att större banker drar sig tillbaka från kontanthanteringen, har FOREX Bank fått en allt viktigare uppgift i sammanhanget och spelar en allt större roll vad gäller kontanthantering.

FOREX Bank välkomnar kontanter i samtliga butiker. Här kan du sätta in och ta ut reda pengar, betala räkningar och, självklart, köpa utländsk valuta.