Reseekonomen.se startad

2011-05-30

Nu är den i full gång, FOREX Banks ReseEkonomen.se – den nya tjänsten som ska hjälpa svenskarna att resa smartare! Frågtecknen inför utlandsresor kan vara många: Hur hittar jag bästa och billigaste flyg och hotell? Förmånligaste valutakurser? När ska jag använda kort, och inte? Smultronställen? Turistfällor? Vad måste jag se i Rom? Och så vidare. Svaren på de flesta frågorna kommer du att finna på www.reseekonomen.se. Det är en sajt, vars innehåll, land för land, kommer att växa hela tiden, inte minst med hjälp av dig och andra resenärer.

FOREX Banks affärsidé är starkt förknippad med resor och tjänster som valutaväxling, sparande, lån och kort. Under slutet av förra året föddes tanken om en samlingsplats på nätet, där banken skulle kunna förmedla dess kunskaper till kunderna på ett inspirerande sätt.
”Vår historia och tradition är intimt förknippad med drömmar om resor. Nu vill vi samla och dela med oss av både våra och andras kunskaper och på så sätt göra det möjligt för fler människor att resa oftare”, säger Viveca Mellberg, marknadschef på FOREX Bank.
   ReseEkonomen finns även på Facebook under adressen www.facebook.com/Reseekonomen.