Ryanair till Madrid, Rom

2010-08-30

2 november öppnar lågprisbolaget Ryanair två nya flyglinjer för oss. Det är Skavsta–Madrid och Göteborg City Airport–Rom. Det blir tre turer i veckan i båda fallen, tisdagar, torsdagar och lördagar.

Vanligtvis landar Ryanair:s plan på mindre flygplatser långt utanför storstäder. Men inte när det gäller dessa båda nyheter. Madrid-flighten går ned på internationella aerodromen Barajas, drygt en mil från centrum och flyget till Rom landar på stans andra flygplats Ciampino. Därifrån är det bara 15 kilometer in city.
Vi har tidigare rapporterat om British Airways nya flygningar från Göteborg Landvetter till London Gatwick från och med i höst. Även Easy Jet hakar på göteborgstrenden och startar flygningar till London Gatwick (LGW), Berlin