Säkert i brallan...

2011-09-28

Rutinerade resenärer vet att skydda sina värdesaker – flygbiljetter, pass, pengar och kreditkort – i säkerhetspåsar under tröja eller byxor. Några kanske till och med har dem i plastpåsar under trosor eller kalsonger vid vistelse i riktigt skumma trakter… Det är förstås varken praktiskt eller idiotsäkert – risken finns att allt faller ur sitt gömsle!

Nu finns ett företag som tagit steget längre och säljer underkläder med fickor med blixtlås, som rymmer ovan nämnda värdesaker. Underkläderna finns i såväl dam- som herrmodeller och kan beställas från www.clevertravelcompanion.com för cirka 200 kronor per plagg.

En god regel i sammanhanget: Om du skulle drabbas av överfall är det bra att ha en tillräckligt stor summa pengar i fickan för att eventuellt kunna blidka en rånare.