Obs! För att du ska kunna använda alla funktioner på vår hemsida, och inte utsätta din dator för säkerhetsrisker, rekommenderar vi att du uppdaterar till en nyare webbläsare. Mer information

Varning för falska samtal

2018-05-18

Just nu ringer bedragare som vill komma åt koder från din koddosa eller att du loggar in med ditt Mobila BankID.

Vi vill därför påminna om att vi eller någon annan bank aldrig ringer eller skickar mejl där vi ber om personliga uppgifter, kontonummer, kortnummer eller koder. Om du själv ringt vår kundservice kan vi be dig att bekräfta din identitet med hjälp av BankID, men ingen bank eller annat företag ringer upp dig och ber dig att identifiera dig.

Vi vill även påminna om att inte logga in med ditt Mobila BankID eller FOREX ID om någon ringer och exempelvis ber dig kontrollera något inne på din internetbank.

Om du får denna typ av samtal ska du genast lägga på. Om du redan har lämnat ut koder, kort-  eller kontouppgifter till någon obehörig, eller om du blivit uppringd och loggat in med BankID, ber vi dig kontakta oss på telefon 0771-22 22 21 så snart som möjligt.