Vinnande tips 1

2011-02-15

FOREX Banks tävling på forex.se/Reseekonomen om bästa tips för ekonomiskt resande är avgjord. Förstapriset går till Johanna Elmgren, Stockholm, för en proffsig videopresentation av hur man kan upptäcka världen genom volontärarbete och via stipendier helt eller delvis finansiera äventyret. Tipsen, som du kan läsa utförligt om på hemsidan, bygger på hennes erfarenheter som – delfinskötare!

”Jag var på ett delfincenter i Australien, söder om Perth, i sex veckor. De lärde upp mig, gav mig en volontärtröja och en namnbricka och sen var det bara att börja jobba! Jag fick hålla koll på rutinerna, prata med besökarna och simma med delfinerna. Jag fick också hjälpa turisterna i vattnet när de skulle simma med delfinerna, det var lika roligt varje gång!

Johanna Elmgren belönas med ett FOREX Banks Global Cash-kort, laddat med 15 000 kronor.