Information i samband med nya Coronaviruset (COVID 19)

Viktig information till dig som bokat en resa, eller inte fått din beställda vara/tjänst, och betalat med FOREX Bankkort eller FOREX Kreditkort.

FOREX BANKKORT

I ditt FOREX Bankkort har du ett köpskydd som ger dig möjligheten att reklamera en vara eller tjänst om den inte levereras.

Det är viktigt att du själv kontaktar företaget för att få information om vad som gäller för just din vara/tjänst, för eventuella ombokningar eller återbetalning. Det är företaget som ska ersätta i första hand.

Här hittar du frågor & svar kopplat till Coronaviruset och reseförsäkringen på ditt bankkort.

FOREX KREDITKORT

Kortutgivare för FOREX Kreditkort är Nordea Finans. Om du klickar på nedan länk så finner du information om reseförsäkringen kopplat till ditt FOREX Kreditkort.

www.nordeafinans.se/nordea-finans-privat/Information-om-reseforsakringen

Bankkort

  • Spärra i internet- eller mobilbanken, eller
  • Ring +46 771 22 22 21. Vi svarar dygnet runt.

Om du inte kommer fram på ovanstående nummer kan du ringa +47 75 12 86 01 istället.

Gör en kortreklamation för ditt bankkort

Använd reklamationsblanketten för att reklamera obehöriga köp och uttag som gjorts med ditt FOREX Bankkort. Fyll i och skriv ut blanketten. Skicka den sedan ihop med en kopia på din polisanmälan till oss så snart som möjligt. Adressen hittar du på blanketten.

Kreditkort

Ring +46 771 22 22 21. Vi svarar dygnet runt.

Om du inte kommer fram på ovanstående nummer kan du ringa +46 8 402 57 73 istället.

Gör en kortreklamation för ditt kreditkort

Använd reklamationsblanketten för att reklamera obehöriga köp och uttag som gjorts med ditt FOREX Kreditkort. Fyll i och skriv ut blanketten. Skicka den sedan ihop med en kopia på din polisanmälan till Nordea så snart som möjligt. Adress till Nordea finns på blanketten.