Man using his smartphone

Digital

Use our apps and other digital solutions to make your everyday banking easier.

Currency app

See currency rates, order currency and find stores in your smartphone.

Read more

Mobile BankID

An electronic ID solution that makes digital life easier and more accessible.

Read more

Internet- and mobile bank

Do your daily banking errends at time and places that suit you.

Read more

Frågor och svar om digitala tjänster

  • Hur loggar jag in i internetbanken?

    Du kan logga in i vår internetbank med Mobilt BankID , FOREX ID eller vår koddosa . De två sistnämnda får du tillgång till i någon av våra bankbutiker . Välj inloggningsmetod genom att klicka på respektive flik. Ange ditt personnummer med 10 siffror i en följd, utan mellanslag eller bindestreck . Vill du logga in med Mobilt BankID eller FOREX ID trycker du, efter att du angett ditt personnummer, på knappen för " Logga in ". Du kommer då bli ombedd att öppna respektive app i din mobiltelefon eller surfplatta. I appen skriver du in din sex- eller åttasiffriga pinkod och trycker på " Legitimera ". Efter det ska du vara inloggad i internetbanken. Vill du logga in med vår koddosa skriver du in din pinkod som du själv valde vid första inloggningen samt den engångskod du får fram genom att trycka på koddosan. Tänk på att knappen på koddosan ska vara till vänster . När du fyllt i dina uppgifter trycker du på " Logga in ".

  • Hur loggar jag in i mobilbanken?

    Du kan logga in i vår mobilbank med Mobilt BankID eller FOREX ID . Det sistnämnda får du tillgång till i någon av våra bankbutiker . Om du inte har laddat ner vår mobilbanksapp kan du göra det enligt nedan. Ladda ner till iPhone Ladda ner till Android Öppna upp mobilbanksappen och välj den inloggningsmetod som du vill använda. Skriv sedan in ditt personnummer med 12 siffror i en följd, utan mellanslag eller bindestreck, och klicka på " Logga in ". Ditt Mobila BankID eller FOREX ID öppnas automatiskt. Du legitimerar dig genom att ange din sex- eller åttasiffriga pinkod och trycker på " Legitimera ". Efter det ska du vara inloggad i mobilbanken. Om det tar för lång tid att legitimera sig med Mobilt BankID eller FOREX ID säger systemet ifrån och du får ett felmeddelande. Prova gärna att ha appen Mobilt BankID eller FOREX ID öppen innan du loggar in så du kan legitimera dig på en gång efter du klickat på " Logga in ".

  • Varför behöver jag besöka en butik för att få mitt Mobila BankID utfärdat av er?

    Det beror på att vår personal behöver legitimera alla personer som ansöker om ett nytt Mobilt BankID eftersom denna digitala legitimation är att likställa med andra fysiska identitetshandlingar såsom körkort och pass.

  • Hur gör jag en betalning i mobilbanken?

    När du loggat in i mobilbanken ser du på förstasidan överskriften " Betala eller överför ". Fyll i det plus- eller bankgironummer du vill göra betalningen till i rutan " Ange namn eller kontonummer ". Har du sparat mottagaren sedan tidigare kan du också ange namn på mottagaren i sökrutan. På nästa sida väljer du vilket konto betalningen ska göras från , vilket belopp du vill betala samt vilken referens du ska ange för betalningen. Tänk på att du måste ha ett Privatkonto hos oss för att kunna göra en betalning till plus- eller bankgiron, det går inte att göra betalningar från vårt Sparkonto. Du kan också scanna betalningsuppgifterna på din faktura istället för att skriva in dem manuellt. Om du fyller i betalningsuppgifterna manuellt är OCR-nummer förvalt som referens men du kan istället välja att ange ett meddelande till mottagaren, det gör du genom att kryssa i rutan för " Meddelande ". OCR-nummer kan maximalt bestå av 25 siffror medan du som meddelande kan ange maximalt 50 tecken inklusive mellanslag. Som betalningsdatum ligger " Snarast " som standard. Du ändrar datum genom att trycka på " Snarast " och välja datum i rullistan. Tänk på att du enbart kan ange bankdagar, inte helgdagar eller andra röda dagar. Längst ner väljer du om du vill spara mottagaren. Godkänn betalningen genom att trycka på rutan " Signera ". Du signerar betalningen med samma metod som du loggade in i mobilbanken.

  • Vem kan jag kontakta om jag har frågor om Swish?

    Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-22 22 21. Kundservice har öppet mån-fre mellan kl. 08.00-20.00 samt lör-sön mellan kl. 10.00-14.00.