Man using his smartphone

Digital

Use our apps and other digital solutions to make your everyday banking easier.

Currency app

See currency rates, order currency and find stores in your smartphone.

Read more

Mobile BankID

An electronic ID solution that makes digital life easier and more accessible.

Read more

Internet- and mobile bank

Do your daily banking errends at time and places that suit you.

Read more

Frågor och svar om digitala tjänster

  • Ibland använder jag andra enheter än min smartphone för betalningar. Hur gör jag framöver?

    Du kan fortfarande göra bankärenden på andra enheter men du kommer behöva använda en QR-kodavläsare (som finns inbyggd i BankID-appen) där du scannar en kod på din andra enhet genom din mobil innan du kan signera betalningar på din andra enhet. Med andra ord, ha alltid din mobil nära tillhands när du vill använda våra digitala banktjänster.

  • Hur gör jag en överföring mellan egna FOREX-konton i mobilbanken?

    För att göra en överföring mellan dina FOREX-konton i mobilbanken använder du dig av funktionen drag-and-drop . När du är inloggad i mobilbanken håller du in fingret på det konto du vill överföra pengar från . När kontot "lyfter" drar du det till det konto du vill överföra pengar till och släpper. Du kommer då till betalningssidan där du väljer belopp att överföra. När du valt belopp trycker du på " Överför ". Pengarna överförs då direkt. Du kan också trycka på " Betala eller överför " som du ser på förstasidan när du är inloggad i mobilbanken. Under rutan där du fyller i kontonummer eller mottagarnamn visas dina FOREX-konton. Vill du överföra pengar till ett eget FOREX-konto trycker du på det konto du vill göra överföringen till . På nästa sida väljer du vilket konto överföringen ska göras från samt vilket belopp du vill överföra. När du valt belopp trycker du på " Överför ". Pengarna överförs då direkt.

  • Var i internetbanken ser jag mina kontoutdrag?

    I internetbanken hittar du kontoutdrag två år tillbaka i tiden. För att se dem går du till " Meny " högst upp till vänster när du är inloggad i internetbanken. Välj sedan " Konto ". Tryck på det konto du vill se kontobeskedet ifrån. Kontot blir då gulmarkerat. På höger sida av skärmen finns texten " Kontobesked ". Välj i kalendern vilken månad du vill se och tryck på " Ladda ner ". Behöver du kontoutdrag för längre tid tillbaka än två år är du välkommen att besöka någon av våra bankbutiker så hjälper vi dig ordna detta. Kostnaden är 100 kr per kontoutdrag.

  • Hur gör jag för att komma igång med Swish?

    1. Mobilt BankID Säkerställ att du har Mobilt BankID installerat på din smartphone eller surfplatta. Mobilt BankID behövs både för att ansluta dig till Swish och för att använda Swish-appen. 2. FOREX Privatkonto För att ansluta dig till Swish på FOREX Bank behöver du ha ett FOREX Privatkonto. Om du inte redan har ett FOREX Privatkonto kan du ansöka här . 3. Logga in i internetbanken Logga in i internetbanken och gå till sidan för Swish. Det går inte att aktivera Swish i mobilbanken. 4. Börja skapa Swish-anslutning Inne på Swish-sidan i internetbanken klickar du på " Ja, skapa swish-anslutning ". 5. Ange uppgifter Ange det kontonummer, mobilnummer och den beloppsgräns du vill koppla till din Swish. När du har angett detta och gått vidare till nästa steg skickas en verifieringskod via SMS till ditt angivna mobilnummer. 6. Verifiera ditt mobilnummer Skriv in den verifieringskod som vi skickat till dig i angivet inmatningsfält. 7. Granska och signera När du har angett korrekt verifieringskod kan du gå vidare för att granska och signera ditt Swish-avtal med FOREX Bank med ditt Mobila BankID. 8. Swish-anslutning skapad När du har signerat ditt Swish-avtal är din Swish-anslutning skapad hos oss och dina vänner och bekanta kan nu börja swisha pengar till dig. 9. Börja swisha För att själv skicka pengar eller betala med Swish behöver du även ha Swish-appen installerad och aktiverad på din smartphone. 10. Ladda ner Swish-appen Följ någon av länkarna för att ladda ner Swish-appen till din smartphone. Ladda ner till iPhone Ladda ner till Android Ladda ner till Windows Phone 11. Aktivera Swish-tjänsten Logga in i Swish-appen och aktivera tjänsten med hjälp av det mobilnummer du angav när du skapade din Swish-anslutning hos oss samt ditt Mobila BankID. 12. Klart! Nu är det bara att börja swisha.

  • Varför behöver jag besöka en butik för att få mitt Mobila BankID utfärdat av er?

    Det beror på att vår personal behöver legitimera alla personer som ansöker om ett nytt Mobilt BankID eftersom denna digitala legitimation är att likställa med andra fysiska identitetshandlingar såsom körkort och pass.