Bojar i havet

Har du fått beviljat lån med lösenkrav?

Här hittar du information om hur du går tillväga om du har fått ett beviljat privatlån med lösenkrav.

Vanliga frågor om privatlån

  • Jag har ansökt om lån men inte fått någon bekräftelse. När kommer pengarna?

    Vi har i dagsläget inte tekniskt stöd för att skicka ut bekräftelser på lån eller utbetalningar. Vanligtvis betalar vi ut pengarna inom 4-6 bankdagar efter att du signerat lånedokumenten och vi fått alla uppgifter vi behöver men ibland kan det ta längre tid än så. Håll gärna utkik på det konto du angett att du vill ha pengarna till så ser du när utbetalning skett.

  • Hur mycket får jag låna i FOREX Bank?

    Hur stort lånebelopp vi kan bevilja är individuellt och beror bland annat på inkomst samt vilka övriga lån och krediter du har. Det kan också påverka på om man ska stå en eller två personer på lånet. Är ni två sökande, kan ni generellt sett låna högre belopp.

  • Var i internetbanken ser jag mitt lån?

    I internetbanken ser du uppgifter om ditt lån genom att trycka på " Meny " högst upp till vänster i internetbanken, välj sedan " Lån ". Till vänster på sidan som visas ser du aktuell skuld , nästa förfallodatum samt vilket belopp som ska betalas vid nästa förfallodatum. När betalningar skett ser du dessa till höger på skärmen under fliken " Visa händelser ". Betalningarna är uppdelade i amortering , ränta och eventuella avgifter . Under fliken " Visa detaljer " till höger på skärmen ser du mer information kring ditt lån.

  • Hur gör jag för att få ersättning från min låneskyddsförsäkring?

    För att få ersättning från din låneskyddsförsäkring behöver du kontakta försäkringsbolaget Axa och göra en så kallad skadeanmälan . Du kan göra en skadeanmälan här . Vill du komma i kontakt med Axa når du dem på 08-502 520 90.

  • Jag har fått med ett lösenkrav tillsammans med mitt beviljade lån. Vad ska jag göra?

    Har du fått ett lösenkrav på ditt lån är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-22 22 21 alternativt skicka ett e-mail till oss för att lämna kompletterande uppgifter . Skickar du e-mail till oss behöver du skriva: Vilket belopp som ska lösas. I vilken bank krediten finns. Vilket plus- eller bankgironummer inbetalning görs till. Vilket OCR-nummer som ska anges vid betalningen. När du har fått ett lösenkrav på ditt lån kan handläggningen ta något längre tid.