Så ordnar du med amorteringsfritt lån

Coronavirusets spridning ger en stor påverkan både på hälsan, samhället och ekonomin i Sverige och det kan förstås sätta spår i den egna plånboken. Om du har ett privatlån hos oss och har svårt att sköta avbetalningarna just nu uppmanar vi dig att ta kontakt med oss för att diskutera tillfällig amorteringsfrihet.

Möjligheten att få amorteringsfrihet under en period, och hur lång den perioden i så fall kan bli, bedömer vi efter att ha pratat med dig. För att göra bedömningen behöver vi veta hur din betalningsförmåga har påverkats av coronaviruset.

Hör av dig till oss på 010-2111890 så så får du prata med en av våra kravhandläggare. Vi finns på plats vardagar kl. 08.00-17.00. Det går också bra att maila in till krav@forex.se.

Vanliga frågor och svar

Är det fortfarande möjligt att ansöka om nytt lån?
Ja låneansökningar behandlas dagligen, men handläggningstiden kan vara något längre än vanligt.

Jag har ett låneskydd på mitt lån, vad gäller nu?
Information för vad som gäller för ditt låneskydd finns hos försäkringsförmedlaren AXA som ansvarar för låneskydden, läs mer här.

Om jag blir beviljad amorteringsfrihet, från och med när gäller det?
Om du kontaktar oss före den 22:a i månaden gäller amorteringsfriheten från och med nästa betalning. Vi ser gärna att du kontaktar oss under perioden 11:e – 22:a i månaden då det underlättar vår administration.

Vad händer med mitt lån om jag får amorteringsfritt under en begränsad period?
När du beviljats amorteringsfria månader förlängs ditt lån med motsvarande antal månader.

Kan jag få helt betalningsfria månader?
Enbart amorteringsfrihet är möjlig, räntan behöver du betala varje månad.

Jag har fler frågor vem kan jag kontakta?
Våra kund- och kravhandläggare finns tillgängliga varje vardag på telefonnummer 010-2111890. Det går också bra att maila in till krav@forex.se.