Bojar i havet

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in i internetbanken?

    Du kan logga in i vår internetbank med Mobilt BankID , FOREX ID eller vår koddosa . De två sistnämnda får du tillgång till i någon av våra bankbutiker . Välj inloggningsmetod genom att klicka på respektive flik. Ange ditt personnummer med 10 siffror i en följd, utan mellanslag eller bindestreck . Vill du logga in med Mobilt BankID eller FOREX ID trycker du, efter att du angett ditt personnummer, på knappen för " Logga in ". Du kommer då bli ombedd att öppna respektive app i din mobiltelefon eller surfplatta. I appen skriver du in din sex- eller åttasiffriga pinkod och trycker på " Legitimera ". Efter det ska du vara inloggad i internetbanken. Vill du logga in med vår koddosa skriver du in din pinkod som du själv valde vid första inloggningen samt den engångskod du får fram genom att trycka på koddosan. Tänk på att knappen på koddosan ska vara till vänster . När du fyllt i dina uppgifter trycker du på " Logga in ".

  • Hur gör jag en överföring till mitt konto i FOREX Bank?

    Vill du göra en överföring från ett konto i en annan svensk bank till ett konto i FOREX Bank, loggar du in i din internet- eller mobilbank i den andra banken . För att göra en överföring till FOREX Bank behöver du ange clearing- och kontonummer. Clearingnumret för våra konton är 9420 medan själva kontonumren består av sju siffror. Totalt ska du ange elva siffror . Har du frågor om hur du gör själva överföringen vänder du dig till den bank du vill göra överföringen från för att få hjälp med dina frågor.

  • Kan jag växla tillbaka valuta i alla FOREX-butiker i Norden utan avgift vid uppvisande av kvitto?

    Mot uppvisande av kvitto kan du växla tillbaka valutan som står angiven på kvittot i valfri FOREX-butik utan avgift. Du får tillbaka den valuta som gäller i landet där återväxlingen sker . I Sverige får du exempelvis tillbaka SEK.

  • Växlar ni utländska mynt till svenska kronor?

    Sedan den 1 juni 2016 har vi ingen möjlighet att hjälpa våra kunder att växla utländska mynt till svenska kronor. I våra bankbutiker har vi istället Rädda Barnen-bössor där du kan skänka dina mynt , oavsett vilken valuta du har.

  • Jag vill extraamortera på mitt lån. Hur gör jag?

    För att göra en extraamortering på ditt lån kan du antingen betala in via vårt bankgiro för lån eller som en överföring direkt till ditt lånekonto. Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-22 22 21 alternativt skicka ett meddelande till oss i internetbanken så hjälper vi dig ta fram betalningsuppgifter. Om du betalar in på ditt lån efter den 10:e i månaden dras den summa du betalar in av på den vanliga autogirodragningen som görs i slutet av månaden. Vill du göra extra inbetalningar rekommenderar vi därför att du inte gör dem så pengarna kommer in till oss mellan den 10:e och den 28:e i månaden.

Inte nöjd?

Det är viktigt för oss att du är nöjd med våra produkter, tjänster och vårt bemötande. Om vi inte motsvarar dina förväntningar får du gärna höra av dig till oss och förmedla dina synpunkter, så att vi kan bli bättre.

Vill du skriva till oss?

FOREX BANK AB
Box 2154 
103 14 STOCKHOLM

 

FOREX Bank Huvudkontor

Stora Nygatan 27
111 27 STOCKHOLM