Buoys in the sea

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in i internetbanken?

    Du kan logga in i vår internetbank med Mobilt BankID , FOREX ID eller vår koddosa . De två sistnämnda får du tillgång till i någon av våra bankbutiker . Välj inloggningsmetod genom att klicka på respektive flik. Ange ditt personnummer med 10 siffror i en följd, utan mellanslag eller bindestreck . Vill du logga in med Mobilt BankID eller FOREX ID trycker du, efter att du angett ditt personnummer, på knappen för " Logga in ". Du kommer då bli ombedd att öppna respektive app i din mobiltelefon eller surfplatta. I appen skriver du in din sex- eller åttasiffriga pinkod och trycker på " Legitimera ". Efter det ska du vara inloggad i internetbanken. Vill du logga in med vår koddosa skriver du in din pinkod som du själv valde vid första inloggningen samt den engångskod du får fram genom att trycka på koddosan. Tänk på att knappen på koddosan ska vara till vänster . När du fyllt i dina uppgifter trycker du på " Logga in ".

  • Hur loggar jag in i mobilbanken?

    Du kan logga in i vår mobilbank med Mobilt BankID eller FOREX ID . Det sistnämnda får du tillgång till i någon av våra bankbutiker . Om du inte har laddat ner vår mobilbanksapp kan du göra det enligt nedan. Ladda ner till iPhone Ladda ner till Android Öppna upp mobilbanksappen och välj den inloggningsmetod som du vill använda. Skriv sedan in ditt personnummer med 12 siffror i en följd, utan mellanslag eller bindestreck, och klicka på " Logga in ". Ditt Mobila BankID eller FOREX ID öppnas automatiskt. Du legitimerar dig genom att ange din sex- eller åttasiffriga pinkod och trycker på " Legitimera ". Efter det ska du vara inloggad i mobilbanken. Om det tar för lång tid att legitimera sig med Mobilt BankID eller FOREX ID säger systemet ifrån och du får ett felmeddelande. Prova gärna att ha appen Mobilt BankID eller FOREX ID öppen innan du loggar in så du kan legitimera dig på en gång efter du klickat på " Logga in ".

  • Gambiska dalasi

    Vi handlar med gambiska dalasi (GMD) men för tillfället får vi inte hem valutan från vår leverantör. Det är därför inte möjligt för våra kunder att beställa valutan av oss. Istället rekommenderar vi att ni tar med er amerikanska dollar (USD) i nya och fina valörer och växlar till lokal valuta på plats. Har du sedlar av gambiska dalasi som du vill växla till svenska kronor i våra butiker är du välkommen in.

  • Hur gör jag för att ansöka om ett lån hos er?

    För att kunna göra en låneansökan hos oss krävs det att du har ett Mobilt BankID. Du kan ansöka via vår hemsida eller genom att ringa vår kundservice på 0771-22 22 21. Du får besked direkt när du har ansökt.

  • Jag har fått med ett lösenkrav tillsammans med mitt beviljade lån. Vad ska jag göra?

    Har du fått ett lösenkrav på ditt lån är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-22 22 21 alternativt skicka ett e-mail till oss för att lämna kompletterande uppgifter . Skickar du e-mail till oss behöver du skriva: Vilket belopp som ska lösas. I vilken bank krediten finns. Vilket plus- eller bankgironummer inbetalning görs till. Vilket OCR-nummer som ska anges vid betalningen. När du har fått ett lösenkrav på ditt lån kan handläggningen ta något längre tid.

Not satisfied?

We want you to be happy with our producs and services and feel welcome. If we have failed to meet your expectations, please let us know so that we can improve.

Do you wish to write to us?


FOREX BANK AB
Box 2154 
103 14 STOCKHOLM

FOREX Bank Huvudkontor

Stora Nygatan 27
111 27 STOCKHOLM