Spärra förlorat Mobilt BankID

Om du förlorat din mobil eller surfplatta ska du omedelbart spärra ditt Mobila BankID. Har du ett Mobilt BankID eller ett FX id på en annan enhet kan du göra detta via Internetbanken. Du kan också ringa oss på telefonnummer +46 771 22 22 21 eller besöka någon av våra bankbutiker.

Priser och villkor för Mobilt BankID

Internet- och Mobilbanken

Gör dina bankärenden när du vill, där det passar dig bäst.

Kom igång

Swish

Skicka pengar till andra med mobilen, snabbt och säkert.

Skaffa Swish

Kivra

Du vet väl att du kan få din post från oss skickat digitalt via Kivra?

Läs mer om Kivra

Din säkerhetskod

När du använder ditt Mobila BankID knappar du in en säkerhetskod för att signera avtal, verifiera köp eller legimtera dig. Din säkerhetskod väljer du själv i samband med att du skaffar eller förnyar ditt BankID. Du kan ändra säkerhetskoden under inställningar i din BankID-app. 

Säkerhetstips

  • Ge aldrig bort dina koder till en person som ringer upp dig eller kontaktar dig över Facebook/Messenger. Det kan vara en bedragare som försöker beställa ett BankID i ditt namn.
  • Använd aldrig ditt BankID på uppmaning av någon annan. En bedragare kan använda det för att beställa ett BankID i ditt namn eller stjäla pengar.
  • Läs alltid de texter som visas i BankID-appen: Var loggar jag in? Vad skriver jag under?
  • Aktivera notifiering så får du ett meddelande via BankID-appen om någon hämtar ett nytt BankID i ditt namn.