NU KAN DU SKAFFA MOBILT BANKID HOS OSS

Nu är vi utgivare av Mobilt BankID och du kan skaffa det via oss. Självklart kan du fortfarande använda ett Mobilt BankID som är utfärdat av andra banker i våra tjänster.

För att få ditt första Mobila BankID från oss behöver du besöka en av våra bankbutiker och visa upp giltig legitimation. Förbered dig gärna genom att ladda ner BankIDs säkerhetsapp till din telefon från Appstore eller Google Play.

  • Mobilt BankID är kostnadsfritt
  • Enklare att göra ärenden digitalt
  • Lagras i din smartphone

Spärra förlorat BankID

Om du förlorat din mobil eller surfplatta ska du omedelbart spärra ditt Mobila BankID. Om du har en koddosa eller ett FOREX ID kan du göra detta via Internetbanken. Du kan också ringa oss på telefonnummer +46 771 22 22 21 eller besöka en av våra bankbutiker.

Priser och villkor för Mobilt BankID

Mobilt bankID är en kostnadsfri tjänst. 

Internet- och Mobilbanken

Gör dina bankärenden när du vill, där det passar dig bäst.

Kom igång

Swish

Skicka pengar till andra med mobilen, snabbt och säkert.

Skaffa Swish

Kivra

Du vet väl att du kan få din post från oss skickat digitalt via Kivra?

Läs mer om Kivra

Din säkerhetskod

När du använder ditt Mobila BankID knappar du in en säkerhetskod för att signera avtal, verifiera köp eller legimtera dig. Din säkerhetskod väljer du själv i samband med att du skaffar eller förnyar ditt BankID. Du kan ändra säkerhetskod i inställningarna för ditt BankID. 

Säkerhetstips

  • Ge aldrig bort dina koder till en person som ringer upp dig eller kontaktar dig över Facebook/Messenger. Det kan vara en bedragare som försöker beställa ett BankID i ditt namn.
  • Använd aldrig ditt BankID på uppmaning av någon annan. En bedragare kan använda det för att beställa ett BankID i ditt namn eller stjäla pengar.
  • Läs alltid de texter som visas i BankID-appen: Var loggar jag in? Vad skriver jag under?
  • Aktivera notifiering så får du ett meddelande via BankID-appen om någon hämtar ett nytt BankID i ditt namn.